Stjerneskolan - Torsby gymnasium

Flera skidskyttar på Stjerneskolan tar platser i skidskyttelandslagen 2024/2025!

Årets prestationer har gjort att så många som 9 olika skidskyttar från Stjerneskolan har blivit uttagna till olika landslagsuppdrag under säsongen som JVM, UOS, IBU-CUP seniornivå och nomineringar i landslagstrupper.

Idag har skidskytteförbundet tagit ut landslagsplatser inför kommande säsong, med ett första träningsläger nu i maj.

5 skidskyttar på gymnasiet har blivit uttagna till landslagets träningsgrupper inför nästa säsong, där Juniorlandslaget/Team Dina Försäkringar får förstärkning av Hanna Lidström (åk 1, OK Landehof), Thijn Omblets (åk 1, Mora Biathlon) och Olle Gedda (åk 1, OK Landehof). Samtidigt som Jacob Larsson (åk 4, Mora Biathlon) och Martin Höiby (åk 3, OK Landehof) tar en plats i Utvecklingslandslaget/Team Autoexperten! (Mer information finns på skidskytteförbundets hemsida)

Ett stort grattis från oss alla till landslagsplatserna, inspirerande med ett så stort gäng av elever med landslagsuppdrag bland oss på Stjerneskolan! Vi blickar fram mot nya utmaningar och mål med mycket träning under våren för att klara en bra träningssommar som närmar sig med stormsteg.

Innehållsansvarig: Marcus Lech
Senast genomgången: